Wednesday 24 June 2009

Seriale misto, filme naspa


Pe aceeasi coordonata "stoarce cat mai multi bani posibil, chiar daca faci o imbecilitate" cateva seriale de succes ale anilor '80- '90 au ajuns pe marele ecran. Bine, a fost si invers, mai intai filmul, apoi serialul. Unele au avut succes, zic eu, si au fost simpatice. Imi vine in cap numai Buffy The Vampire Slayer, dar sigur sunt si altele. Asta e un caz fericit, adica dintr-un film de serie cam B (desi pe mine m-a amuzat) a iesit un serial de care isi aminteste toata lumea. Sunt si cazuri nefericite, cum ar fi Blade, care mi-a mancat o jumate de zi cu descarcatul si o ora cu urmaritul, si cateva tigari de nervi ca am pierdut timpul din cauza nostalgiei dupa unul din filmele mele preferate. Mai nou am auzit de The Sarah Connor Chronicles. LOL si-atat.
Ceea ce ne aduce la subiect. Seriale bune care au ajuns pe marele ecran.
As incepe cu X Files, cred ca a fost printre primele seriale de megasucces care s-au concretizat in filme. Mare greseala. Sau Miami Vice! Cine isi mai aminteste de Miami Vice, cu Don Johnson imbracat numa in sacouri albe si cu pantofi casual fara sosete, nebarbierit si cu sexaplilu' cu care arunca in orice personaj purtator de fusta... care nu putea fi interpretat decat de Colin Farrell? (singurul film la care am adormit de 4 ori incercand sa il vad in 4 zile diferite).
De cateva saptamani, fiindca pur si simplu nu gasesc niciun film bun de urmarit, am inceput sa vad/revad Sex and the City. Acuma poate ca sunt fata si sunt subiectiva cand spun ca serialul e exceptional. Desigur, nu ridica probleme de interes global in domenii vitale, nu te pune pe ganduri la modul existential, nu rezolva vreuna din dilemele omenirii. Sau da...? Ma rog. Nu stiu sincer daca parerea barbatilor difera de cea a femeilor, desi am prins si eu barbati care au urmarit serialul, chiar daca nu au recunoscut deschis treaba asta. E efervescent, revigorant, colorat, amuzant si relaxant, si are povesti oarecum scurte si oarecum independente si fiecare episod raspunde unei intrebari destul de importante despre relatiile umane. Se stie cum a devenit o moda in toata lumea. Mai departe, filmul l-a facut de rusine. Cu o campanie foarte buna de promovare, filmul a debutat cu mare rasunet in Anglia anul trecut. Atat de "fabulous" incat abia am asteptat sa il vad. O poveste lunga si seaca si care se confunda cu 90% din scenariile comediilor romantice de care nu isi mai aminteste nimeni, un fel de supa reincalzita pe care ai indoit-o cu multa apa. Din care, daaaa... se va face un sequel!! in Londra!!! adica In Sex and the City nici macar New Yorkul nu mai e implicat! Si avand in vedere ca protagonistele o sa aiba cam 50-55 de ani, mai mult ca sigur ca nici sexul nu o sa mai fie implicat!!!! Sau daca va fi implicat, eu la dracu'... nu vreau sa-l vad!!
Vad ca si Star Trek e la mare cautare zilele astea, desi este un fel de prequel pentru serial si celelalte (cred) filme care s-au facut dupa serial. Din pacate nu este specialitatea mea. De asemenea, am auzit ca Wonderwoman o sa apara in curand. Batman este cred alt film care a aparut dupa serial. Superman este alt film devenit serial, si daca ma gandesc la Smallville, a fost chiar o idee desteapta. Ambele au ajuns un fel de industrii in sine. Atata timp cat conceptul serialului ingaduie un "stretching" al povestii in 120 minute, si se pot introduce elemente originale care sa sustina povestea cunoscuta, atunci clar o sa iasa ceva bun. Daca pur si simplu se lungeste povestea cu personaje imbatranite, grase si cu poante rasuflate, la sequel nu o sa mai vina nimeni.
Din pacate e o ruleta ruseasca urmaritul acestor filme. Fiindca, cu promovarea corecta, si mai ales cu trecutul glorios al serialului in spate, poti usor cadea in plasa.

No comments:

Post a Comment