Wednesday 4 March 2009

Eroii sunt misto




De cate ori am o discutie pe teme cinematografice cu un cunoscator, si dupa ce dezbat filme, tehnici regizorale, jocuri actoricesti, scenarii, etc. si ma intreaba celalalt da' care e filmu' tau preferat? zic Blade. Unu. Sa vedeti reactii. Bine, zii altele. Eragon. X-Men.Unu. Orice dupa Marvel. Constantine. Iron Man. Batman. Van Helsing. I Am Legend. Chiar si Resident Evil. Stupoarea continua. Ceva de calitate nu iti place?
Nu inteleg de ce filmele cu super-eroi nu sunt considerate de calitate. Bine acuma ar trebui intrebat cum se considera un film a fi "de calitate". Mie imi plac la nebunie "fanteziile". Povestile. Sunt un copil mare. Imi iau ochii eroi, decoruri elaborate, efecte speciale profesioniste, daca are si un subiect mai de profunzime si se injura, si-o trag si e sange ca lumea, e absolut perfect din punctul meu de vedere. Da, e o parere taiata cu toporul si am sunat ca un sofer de TIR, dar asa sunt eu. Asta nu inseamna ca nu stiu sa apreciez orice alt gen oricat de abstract de film. Dar intotdeauna "am pus botul" cum se zice la astfel de povesti.
Da stie cineva ca Blade cand a fost facut el, in 97-98, a fost copiat de Matrix de exemplu si cateva efecte au fost duse la scara foarte larga si popularizate intr-un hal incat daca ai vedea acum filmul, ai zice ca e de serie B? Sau ca X-Men a fost facut de Brian Singer, ala care a fost considerat copilul minune al Hollywoodului dupa The Usual Suspects? Sau ca Batman a fost facut la inceputuri de Tim Burton sau ca ultimul a dat o interpretare geniala de Oscar? Sau ca Iron Man a avut un joc al dialogurilor absolut fantastic. In fine.
Ce n-am vazut: ala cu Ben Affleck (nu fac niciun efort sa imi amintesc nume si nici nu scotocesc pe google decat daca e absoluta nevoie), fiindca Elektra am vazut (numai ca sa o admir pe una din femeile pe care le ador, Jennifer Garner) sau The Hulk, amandoua, nu inteleg de ce unu e cu Eric Bana si unu cu Ed Norton, nu am inteles daca au legatura intre ele.
Ce imi pare rau ca am stat sa vad: Catwoman. Fantastic Four. Good God!
Ce am vazut dar nu m-a "atins": Superman. Hancock. Nu imi spun nimic. Spiderman. Imi pare rau, chiar am incercat. De trei ori.
Ce astept sa vad: Wolverine (nu trece o saptamana sa nu verific daca a scapat pe undeva de descarcat).
Imi plac in general filmele (fantastice sau nu) cu un singur personaj principal (si poate "consortul" aferent, desi ala de multe ori strica imaginea), care dintr-un motiv sau altul are sechele emotionale, este temperamental si taciturn si care, optional, are o predispozitie catre violenta si care este implicat intr-o misune de razbunare cu implicatii foarte personale, cu un personaj negativ extrem de sangeros, sarcastic si absolut malefic. Bine mi-au placut si comedioare de aventuri cum a fost Mumia sau Indiana Jones, ale caror personaje le consider tot super-eroi.
Super-eroul nu tre sa fie neaparat inzestrat cu insusiri supranormale sau sa poarte costum. Poate sa fie Bruce Willis de exemplu :)) D-aia mi-a placut Transporter, Terminatorul, seria aia de scurtmetraje-reclame la BMW cu Clive Owen. Sunt omul care a vazut Gladiator de 22 de ori si poate recita toate replicile. Extrapoland, ma sparg filmele cu subiecte mitologice cum sunt cele dupa mitogolia greceasca. Troy mi-a placut fiindca e facuta dupa cartea mea preferata, Iliada lui Homer. Mi-au placut si filmele de televiziune cu Ulise,Iason, Merlin, sau O mie si una de nopti, pe care le-am vazut tot asa de foarte multe ori pe unde apuc. Nu inteleg de ce nu mi-au placut Lord of the Rings sau Star Wars dar nu am reusit sa le urmaresc din proprie initiativa.
La femei sar peste Angelina Jolie direct la Jodie Foster in The Brave One. Milla Jovovich si Charlize Theron. Kate Beckinsale desi nu am avut niciodata rabdare sa vad Underworld cap-coada.
Filmele cu super-eroi sunt de amuzament, de distractie ar spune unii. Pentru mine cel putin, sunt o scapare din realitatea asta care poate deveni foarte des enervanta. Asta e explicatia clasica si asta e si explicatia mea. Imi place sa visez.

8 comments:

  1. Eh, da, asa cum mai ziceam eu prin unele comentarii, preferintele sunt preferinte si implicit subiective.

    Si mie imi plac povestile de tip Fantasy: recomand totusi seria Cantec de Gheata si Foc - A Song Of Ice And Fire - a lui G. R. R. Martin (bai astia nu stiu sa isi puna mai putine nume?) fata de Stapanul Inelelor al lui Tolkien.

    Mitologicele (si nu doar mitologice, ci in general filmele istorice, sau legate de intamplari de acest tip), desi mi se pare ca de multe ori nu respecta prea bine "faptele", se vor numara intotdeauna printre favorite...

    ReplyDelete
  2. Si dintre toate filmele cu vampiri (favourites of favourites), Blade (prima parte) e de departe cel mai reusit.

    Nimic aparut dupa el nu mi s-a parut sa aduca ceva diferit (nu neaparat nou).

    ReplyDelete
  3. Sorry for triple posting...


    Dar abia astept sa apara Wolverine: The Origins.
    Sper sa spui cate ceva pe aici dupa ce il vezi... :D

    ReplyDelete
  4. cica oficial Wolverine iese la inceputul lui mai... deja e pe revistele de film de p-aici. om trai si om vedea.

    blade o sa ramana pururi eroul meu preferat :)

    wolverine am impresia, desi il astept si il astept si am sa-l vad de cum apare, ca e un balon de sapun. am vazut pe cineva interesant in rolul negativ, plus ca apar si alte personaje X Men noi (cum e Gambit)

    ReplyDelete
  5. sper din tot sufletul sa nu fie chiar balon de sapun.

    bine, pentru mine e suficient jackman in rol de Logan/Wolverine care sa taie totul in jur... ma indoiesc sa urmeze prea coerent o poveste, dar macar actiune sa fie...

    ca tot vorbeam de roluri reprezentative, nush, e doar o parere personala, dar cred ca Hugh Jackman o sa cam ramana memorat prin prisma lui Wolverine... mai degraba decat prin cea a lui Van Helsing...



    [cand vine vorba de super-eroi si super-villains, si dark knights (batman's my favvie) si white knights si asa mai departe, nu sunt foarte coerent... imi plac toti :D]

    ReplyDelete
  6. van helsing e un film de umplutura... era si kate beckinsale p-acolo dar amandoua personajele au fost umbrite de ce eroi de actiune mai facusera... vezi Underworld.

    daredevil era ala cu ban afleck. o sa ma uit numai de dragul de a-l vedea pe colin farrell intr-un rol care i se potriveste, anume negativ :)

    mi-a placut si hollow man desi eroul principal era negativ. dar tras de par big time a fost filmul ala, pacat de protagonisti. o sa scriu un blog despre eroi negativi :D

    ReplyDelete
  7. da, am uitat sa mentionez... primele comentarii au fost cam incoerente, aveam multe de raspuns la postul tau...

    daredevil nu l-am vazut, mi-a zis prea multa lume ca e praf... sa imi zici cum ii sta lu' colin farrell in rol negativ, ca pana acum mie nu mi-a placut omu' ala in niciun rol...

    special request: cand scrii postul ala despre eroi negativi, mentioneaza ceva si despre Joker... :D
    he's my favvie... :D :D :D

    ReplyDelete
  8. eu sunt lulea dupa Heath Ledger, Dzeu sa-l ierte
    fain barbat si actor a fost

    in fine am vazut ieri Daredevil ---> o mare porcarie, desi incepea oarecum promitator si are o coloana sonora interesanta (in mare parte Evanescence) iar Colin e simpatic dar nu suficient de simpatic. n-as fi facut filmul ala sa fi fost in locul lui.

    ReplyDelete