Wednesday 25 February 2009

Hip-hip-horay pentru Leo DiCaprio



Mi-amintesc cand aveam 13 ani si evident aveam camera tapetata cu poze shi postere, vreo doua agende in care imi lipisem orice articol gaseam in presa, shi colectie de casete video cu filmele lui Leo trase de pe teve. Evident si acum stiu toata biografia pe de rost. Imi amintesc ca nu reuseam sa plang la Titanic, ca am fost in sala la premiera premierelor la Cinema Scala la The Beach, sau la Patria la Omul cu Masca de Fier. Da' fuse si se duse.
Acum dupa 10 ani, constat cu fericire ca Leonardo DiCaprio a inceput sa faca FILME. Nu, nu am vazut inca The Gangs of New York si nici nu prea ma atrage gandul. Dar am reusit sa vad alte cateva filme care ma fac sa cred ca in sfarsit incepe sa arate si sa joace ca un barbat, adica ma refer la The Departed si Blood Diamond si sper sa vad Revolutionary Road in curand. Mi-a placut The Departed suficient de mult incat sa il vad de doua ori (!!!), atunci cand l-am vazut nu stiam cum se numeste sau cine l-a facut, si mai ales n-am stiut ca a fost considerat filmul anului 2006.
DiCaprio face in ultima vreme personaje temperamentale, energice, suficient de enigmatice si fermecatoare incat sa merite efortul sa privesti orice film face. Abia astept sa prinda personajul vietzii lui si sa il vad si pe el pe la Oscaruri. Eu cred ca e doar o chestiune de timp. Atata timp cat nu o ia pe "traiectoria Brad Pitt" eu zic ca are toate sansele, acuma la 34 de ani sa devina si el actor.

6 comments:

  1. Well, imi pare rau sa te dezamagesc, dar The Departed este "furat" dupa Infernal Affairs (Hong-Kong?). Si intr-unul din cele mai jalnice moduri posibile, anume asa cum "Cei sapte magnifici" este furat dupa "Cei sapte samurai" al lui Akira Kurosawa.

    Nu zic ca nu e bun filmul, dar... cat timp e furat... eu tot am impresia ca este considerat bun pentru ca originalul a fost bun...
    Iti recomand totusi sa vezi si Infernal Affairs. Film care a aparut mult inainte de The Departed...

    Gangs of New York mi se pare un film extraordinar al etern-uitatului-de-la-Oscaruri Martin Scorsese, il recomand cu toata inima din punct de vedere "istoric", dar si din punct de vedere al sunetului, imaginii, interpretarii (nu doar DiCaprio, ci si Daniel Day Lewis si ceilalti actori secundari). Personal, e singurul film al lui DiCaprio in care mi-a placut sa il vad. Ok, poate si The Aviator, dar asta ramane preferat.

    Blood Diamond inca nu l-am vazut dar am auzit numai de bine despre el, la fel si Revolutionary Road.


    Tot din seria "Watch the original first", recomand coreeanul (parca) "Il Mare" inainte de "The Lakehouse" (Keanu Reeves, Sandra Bullock)

    ReplyDelete
  2. ok deci in primul rand cand vad un film nu ma intereseaza daca e remake decat de dragul diversitatii. am vazut multe remake-uri despre care nu m-a interesat originalul, singurul remake pe care l-am vazut si unde m-a interesat originalul este Quo Vadis ala din 2001 parca, dar asta numai pentru ca e ecranizarea uneia din cartile mele preferate si eram curioasa cum au abordat-o in toate cele 3 ecranizari de care stiu.
    Cand vad un film in general il apreciez asa cum e el prezentat, nu m-a interesat despre....hmm... de ex Vanilla Sky, sau The Ring, sau chiar si porcaria de The Day the Earth Stood Still ca au fost remake-uri.
    Scorsese a luat Oscarul pentru Departed, dar oricum dupa mine ar trebui ca un om bun de film sa nu se socoteasca in functie de oscaruri niciodata.
    cat despre Lake House sau oricare ar fi originalul... ala a fost film pentru maica-mea. Keanu Reeves si Sandra Bullock nu m-ar impresiona nici daca ar cershi la metrou :) da' ma rog asta n-are legatura cu ce ziceam si anume ca un film trebuie apreciat din perspectiva individualitatii.
    As putea sa leg de asta o conversatie despre ecranizari de carti, mi se pare cam aceiasi chestie. Scenariul nu ar fi original. Dar asta nu inseamna ca filmul n-ar fi genial.

    ReplyDelete
  3. Mai, eu sunt un pic mai pretentios. Cand vad un film, imi place sa cred ca are in spate o idee originala (atunci cand nu e facut dupa o biografie sau dupa vreun roman). In plus, vad o diferenta intre remake si furat. The day the earth stood still il consider remake. Cei 7 magnifici, The Departed, The Lakehouse le consider furate. Bine, asta nu inseamna ca nu le vad :D.
    Adica, sa fiu mai precis: nu ma deranjeaza efectiv ca a fost furat/a subiectul/ideea filmului, ci pentru ca povestea e usor modificata ca sa o inteleaga tot americanu' prost (cum e cazul lui The Lakehouse, de exemplu). Cei sapte magnifici, de exemplu, este un film pe care il consider bun, desi copiat la greu dupa Akira Kurosawa. Evident, Cei sapte samurai il consider, in acest caz, un film foarte bun :D


    Nu, nu socotesc un om bun de film dupa numarul de Oscaruri, in primul rand pentru ca pe toti cei care ajung sa fie nominalizati ii consider oameni buni de film. Ziceam de Scorsese ca a avut multe alte filme mult mai bune decat The Departed pentru care ar fi putut lua Oscarul. De exemplu, GoNY castiga in ochii mei pentru ca este facut dupa o idee originala, pe cand The Departed e luat dupa Infernal Affairs. Care original mi s-a parut mult mai bun.

    Evident ca un film trebuie considerat si apreciat din perspectiva individualitatii, dar cand mai e si prost facut si mai e si copiat dupa un film bun...

    Despre ecranizarea cartilor am o parere destul de clara: niciodata nu se va face un film care sa fie mai bun decat cartea (bine, pe cat de mult se poate compara o arta cu cealalta - comparam totusi mere cu pere). In cel mai bun caz, ecranizarea unei carti va fi suficient de buna cat sa devina blockbuster (Stapanul Inelelor de exemplu, sau Harry Potter), sau pur si simplu un film bun, nu neaparat blockbuster (The Shining, de exemplu - facut dupa cartea omonima a lui Stephen King - nu stiu daca la vremea lui a fost blockbuster sau nu). Cert este ca o carte poate reda mult mai fidel anumite situatii, trairi, emotii sau ganduri decat un film. Cel putin asta am dedus eu din cele cateva exemple pe care as putea sa le dau de filme facute dupa carti (evident, luand in considerare vizionarea filmului si citirea cartii).

    ReplyDelete
  4. da, ce po sa zic. Acu daca e sa le luam asa, si Gladiatorul tau iubit e remake (sau furat?:D) dupa The Fall of the Roman Empire de prin anii 50-60.
    Da' acuma depinde de gustul tau daca e "furat" sau remake pana la urma. Dupa parerea mea, atata timp cat per ansamblu e un film placut si aduce elemente noi sau le imbunatateste pe cele originale, atunci e reusit, indiferent de unde e luat.

    ReplyDelete
  5. Remake: film american facut dupa film american
    Furat: film american facut dupa film facut de oricine altcineva.
    :D

    Da, daca reuseste sa aduca elemente noi, da, atunci no comment. Inca nu am vazut un film care sa fie mai bun decat originalul, fie ca a fost remake sau furat de la asiatici... :D

    ReplyDelete
  6. termenul de remake se foloseste (evident tradus) in cred toate tarile in care se "practica" cinematografia. Este versiunea "vizuala" a termenului muzical "cover". nu se refera in special la cinematografia americana

    furat inseamna tot remake numai ca nu iti place tie recentul produs finit

    ReplyDelete