Wednesday 25 February 2009

Alt film cu Brad Pitt


The curious case of Benjamin Button, este, din pacate, un alt film cu Brad Pitt, adica tot ceva in genul Meet Joe Black, Legends of the Fall etc, numa ca e ceva mai scump si cativa actori in jurul lui chiar joaca bine.
De ceeeee s-a apucat Fincher de filme d-astea romanticeeee, cand isi facuse deja o imagine dark si violenta si reusise sa scoata altceva mai bun din Brad Pitt decat privirea aia de ied inainte de taiere si paru blond in ochi? Cine a vazut Seven sau Fight Club stie ce vreau sa zic. Si nu inteleg de ce acelasi Brad Pitt s-ar intoarce la roluri d-astea de imagine dupa ce a reusit cateva personaje asa de bune (personajul meu preferat ramane cel din Snatch, da nici Seven n-a fost rau) si filme asa bune, chiar de Oscar (vezi Babel sau chiar Ocean's).
In fine, sa nu demoralizez populatia... recomand sa vedeti filmul asta ca sa va destindeti, sa le vedeti pe omniprezenta Cate Blanchett (foarte gratioasa si incantatoare) sau pe Tilda Swinton (despre care am numai cuvinte de lauda in general) sau pe actrita de culoare (imi scapa numele...care a fost nominalizata pentru rol secundar si juca pe mama adoptiva a personajului), pentru a admira niste efecte speciale cu totul speciale si in general o poveste originala, simpatica, relaxanta, luuungaaaa... dar care reuseste sa te tina spectator pana la capat.
Interesant e ca dupa ce vezi filmul ai tendinta sa zici "uau" si dupa aia stai sa analizezi scaparile din poveste si de interpretare. Probabil asta au gandit si criticii cand s-au grabit sa il nominalizeze peste tot apoi si-au dat seama ca sunt multe filme mai bune care meritau distinctia.
Oricum de vazut.

8 comments:

  1. Ocean's, film bun?
    Sa fim seriosi...
    Nici unul din cele trei nu au fost cine stie ce reusit...
    Dar ma rog, asta-i parerea mea...

    ReplyDelete
  2. pai in primul rand ce inseamna un film bun pentru tine?

    ReplyDelete
  3. Mai, un film bun pentru mine poate avea mai multe "definitii".

    In primul rand, ca si precursor, nu ca si criteriu eliminatoriu, ar fi bine sa fie "generally accepted" ca si film bun. Aici ma ghidez dupa ratingul de pe IMDB (si numarul de voturi, ofcors). Zic ca nu e un criteriu eliminatoriu, pentru ca unele filme care mi-au placut au o nota destul de mica acolo. Prag: nota 6.50. Tot ce e peste, cu siguranta merita vazut. Exemplu: Lista lui Schindler, La Vita e Bella, etc...

    Apoi, depinde cat de mult ma intereseaza subiectul. Exista si filme cu rating mare pe IMDB care m-au lasat neimpresionat. Un exemplu: American Beauty. Care nu imi place de nicio culoare. In schimb sunt mort dupa Transformers si Batman si X-Men, pentru ca am crescut cu desenele animate.

    Un al treilea criteriu este contextul in care vad filmul. Ocean's 11 de exemplu, l-am vazut dupa ce vazusem Bandits (si asta cu o gramada de nume mari in distributie), care mi s-a parut mult mai bine realizat, mult mai bine jucat. Ocean's 12 m-a dezamagit, iar Ocean's 13 nici nu m-a mai interesat.

    Evident, apare si cheful in discutie. You've got mail mi-a placut, chiar daca e "subtirel", in schimb Sleepless in Seattle imi este chiar antipatic, probabil pentru ca este cu aceiasi actori si are acelasi subiect.

    Un alt criteriu ar fi si impresia altora despre film (ma refer aici la colegi, prieteni, cunostinte), dar asta e deja destul de subiectiv, si in general nu imi fac idei despre un film inainte de a-l vedea.

    Ok, overall, as zice ca pentru mine un film bun este un film care ma tine in fata monitorului/televizorului fara sa adorm, iar la final ma face sa zic "ei, da, n-am pierdut timpul degeaba". Chit ca e "Gladiatorul" vazut a zecea oara, "Jandarmul si extraterestrii", "Amores perros" sau "Habla con ella".

    ReplyDelete
  4. Iar este vorba de gusturi aici. Dupa mine, ca si subiect, personaje si cat de credibile sau interesante sunt, scenariu, decoruri, greseli s.a.m.d Ocean's e un film reusit. NU e de top, nu e de profunzime, dar e amuzant,antrenant, cat sa iti ocupe timpul, nu un film dupa care sa stai sa te gandesti la una alta. Nu mai stiu care regizor (cred ca Woody Allen dar nu bag mana in foc) zicea ca un film e bun daca intervine dupa aia "episodul frigiderului", adica te uiti la film, te duci la culcare, noaptea te trezesti si te duci sa iti iei ceva de mancare, deschizi frigiderul si in timp ce cauti prin el iti revine in cap si incepi sa te gandesti "domne ce-o fi vrut sa zica cu asta..."
    asta e doar un film simpatic sa iti ocupi timpul. nu cred ca e genul de film pe care sa il vad inca o data.

    ReplyDelete
  5. aoleo don't get me started cu filmele cu Meg Ryan. E asa de frumoasa si atata.
    Si you've got mail e facut ceva vreme dupa Sleepless in Seatle. Astia doi mai facusera un film prin anii 80 , pe care nu l-am vazut din pacate desi sunt mega-fana Tom Hanks, Joe against the volcano daca nu ma insel. Oricum. Nu imi plac filmele in care joaca acelasi cuplu de actori din alte filme: NU mi-a placut Sweet November facut dupa Pact cu Diavolul, NU mi-a placut Lake House facut dupa Speed si altele de gen. Nu mi se par verosimile deloc.

    ReplyDelete
  6. Ajuta-ma putin:
    "[...]dupa ce a reusit cateva personaje asa de bune [...] si filme asa bune, chiar de Oscar (vezi Babel sau chiar Ocean's)."

    "asta e doar un film simpatic sa iti ocupi timpul. nu cred ca e genul de film pe care sa il vad inca o data."

    Ori nu inteleg eu, ori te contrazici.
    Cat despre greseli, s-ar putea sa ma insel, dar atunci cand a aparut, Ocean's 11 a fost remarcat mai degraba prin numarul prea mare de greseli. Si au fost destui care n-au "apreciat" scenariul, sau acting-ul actorilor.

    Pact cu diavolul - te referi la Avocatul diavolului, nu? Adica na, nu stiu cum a fost tradus in romana, titlul original e "The Devil's Advocate".

    ReplyDelete
  7. 1. daca vad un film bun, este posibil sa nu vreau sa il revad.
    2. am zis ca are greseli. greselile pot fi interesante, nu e neaparat un minus
    3. ma simt nevoita sa ma repet, NU sunt critic de film, acest blog este doar o parere subiectiva! dupa mine da, ocean's toate mi s-au parut exact cum le-am descris mai sus. nu stiu de ce o iei ca pe un adevar general valabil ca sa imi aduci argumente ca nu dom'ne, astia zic ca e un film prost. fiecare cu parerea lui!
    3. Pact cu diavolul era traducerea in romaneste, uneori tin minte titul in romaneste, alteori in engleza. dar sunt oricum sigura ca stiai despre ce e vorba.

    ReplyDelete
  8. :D

    Da' ce te ambalezi asa tare?
    Am incercat sa imi arat si eu punctul de vedere, in niciun caz nu m-am luat dupa "adevaruri general valabile". I don't do that.
    Ma conduc numai dupa "Nu-i frumos ce-i frumos, e frumos ce-mi place mie" :D
    Nu incerc sa iti schimb parerea despre un anumit film, daca tie ti-a placut si mie nu, asta e... :D

    Anyway, ideea de baza a primului meu comentariu, de la care din pacate am deviat, era recomandarea de a vedea Gangs of New York. Merita. Mai mult decat Ocean's :D

    Despre celelalte idei din comentarii... poate scrii odata pe blog... ca sa comentam la obiect :)

    ReplyDelete