Wednesday 25 March 2009

Prima jumate din Knowing


Evident cum sunt eu influentabila si pun botu' la orice clasament, am zis sa vad ce e de capul lui Knowing care a avut premiera weekendul trecut si a strans ceva banutzi. Avand inca sechelele unui alt film cu trailer si bannere impresionante impanzite prin tot orasul si care s-a dovedit a fi prostia secolului, The Day the Earth Stood Still, am avut usoare rezerve in a urmari un alt "disaster movie" cu buget mare si distributie oarecum "catchy" cum este cel de fatza. Amanuntele care chiar m-au determinat sa ii dau drumu' au fost, recunosc, doua trailere cu doua calamitati realizate atat de bine incat ti se face pielea de gaina instant. Sunt subiectiva fiindca locuiesc langa aeroportul Heathrow prin urmare o data la cateva minute imi trece pe deasupra casei cate un avion la inaltime mica si cu trenul de aterizare coborat iar acum cateva nopti am visat cel mai real cosmar din viata mea cu prabusirea unui airbus intocmai ca cel din film. Pot spune, inainte sa intru in detalii privind subiectul, ca scena prabusirii avionului langa autostrada, cu putinele scene ca de razboi care au urmat, fara coloana sonora si filmat ca "de mana" reprezinta cred cea mai bine realizata scena de gen pe care am vazut-o intr-un film, si se stie ca s-au facut har Domnului destule filme despre avioane.

Cred ca incepe incet incet sa se ajunga la fundu' sacului cu subiecte scenaristice pentru filme de actiune/SF, imi pare chiar rau sincera sa fiu. Cred ca in cativa ani se trece la remake-uri. Si evident la cele 3D, d-aia astept cu nerabdare sa vad ce a scornit Cameron cu Avatar sau sa vad Pasarile cum "zboara" prin sala de cinema. In fine revenind la subiect, povestea acestui film este urmatoarea: in anii 50, la o scoala primara la initiativa unei fetite genul aleia din The Ring, copiii isi imagineaza cum va arata lumea peste o jumatate de secol, fac niste scrisorele si le pun intr-o "capsula a timpului" pe care o ingroapa. Cand expira timpul si se dezgroapa capsula, scrisoarea fetitei, care contine doar un sir de cifre, ajunge la baiatul unui profesor alcoolic. Care evident ca se pune pe descifrat. Si descopera coordonatele exacte ale tuturor calamitatilor intamplate in ultimii 50 de ani, gen 7/11, uragane, tsunami, prabusiri de avioane si accidente mari. Problema e ca sirul mai contine cateva date. Amu' ce poate face el sa preintampine catastrofele care vor urma? In plus copilul incepe sa aiba viziuni foarte violente. Si adevarata problema, pe care am vazut ca si-a pus-o in trailer unul din personaje, ce se intampla cand se termina sirul??? lol. Pai vine profesoara si iti ia foaia din fatza, bre. N-o fi apucat copilul sa termine ideea.

Imediat dupa ce a inceput sa aiba copilul viziuni mi s-a rupt filmul. La propriu, adica am adormit ca o pensionara. O sa incerc azi sa termin filmul, fiindca vreau sa vad si accidentul de la metrou. Sunt cam morbida, dar pe mine ma impresioneaza sa vad cum sunt realizate astfel de catastrofe. Cat despre Nicolas Cage, mi-e din ce in ce mai greu sa il inteleg fara subtitrare. Nush, sa ia niste lectii de dictie, ceva, ca o sa ajunga de nu-l mai intelege nimeni.

Filmul e facut de cel care ne-a dat Dark City, daca va mai amintiti filmul ala de acum vreo 10 ani, trecut oarecum cu vederea dintr-o regretabila greseala. Vad ca pe trailer si pe afise scrie mare DE LA REGIZORUL LUI I, ROBOT. Trist.

2 comments:

  1. 7/11? nu 9/11?
    anu asta mai apare o "catastrofa": 2012
    nu stiu daca o sa vad filmul asta (knowing, ma refer), pen'ca mi-a fost destul sa-l vad pe nick descifrand... aaaam... cifruri... in national treasure si in book of secrets...

    neaparat sa zici cum se termina :))

    ReplyDelete
  2. nu te duce. am vazut si a doua jumate.

    ReplyDelete